. Миколаївський НВК - ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ «ДРУЖБА. ЯКА ВОНА Є?»
Миколаївський НВК
Вторник, 30.04.2024, 18:14
ГлавнаяРегистрацияВход Приветствую Вас Гость | RSS

Меню сайта

Наш опрос
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 382

Відвідувачі

Цей день в історії

Офіційно




Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

 

ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ «ДРУЖБА. ЯКА ВОНА Є?»

Вступ. Життя кожної людини від самого її народження проходить серед людей. Лише у суспільстві з собі подібними вона пізнає найвищі цінності людського життя – дружбу любов. Приналежність до різних людських об`єднань і груп, починаючи від сім`ї і закінчуючи людством, визначаються особливістю її характеру, способом життя, світосприйняття. Тому,знати, як треба формувати свої відносини з іншими людьми є необхідною передумовою нашого самовизначення і щасливого життя.

Мета: підвищити рівень знань учнів про особливості дружніх відносин, подавати інформацію про дружбу, якою вона має бути, сформувати навички конструктивного спілкування.

Завдання : - сформувати в учнів позитивне ставлення до дружби, навички цінування своїх товаришів і допомагати одне одному;

  • Розвивати форми і навички особистісного спілкування в групі однолітків, способи взаєморозуміння.

Методи: рухові ігри, бесіди, обговорення, міні – лекції, робота в групах, притчі.

Матеріали: кольорові маркери, ватман, аркуші паперу, кольорові долоньки, пелюстки ромашки.

                     Хід заняття

               I.   Вступна частина

Психолог. Діти, сьогодні у нас буде година психолога. Проведемо ми її в формі гри. А почнімо ми з вправи «Давай привітаємося». – 5хв.

Мета: забезпечення позитивної психологічної атмосфери в групі.

Хід виконання. Діти за сигналом психолога хаотично рухаються по кімнаті й вітаються один з одним таким чином:

  • один раз плеснув психолог в долоні – вітаються за руки;
  • двічі плеснув в долоні  - вітаються плечима;
  • тричі плесну в долоні – вітаються спинками.

Зараз ми з вами запишемо правила групи і разом їх приймемо.

Правила групи. Мета: обговорити і прийняти спільні правила у групі. -  10хв.

  1. Активність
  2. Говорити от себе і про себе
  3. Не перебивати
  4. Довіряти
  5. Телефон на вібро.

Потрібно залишити місце на папері, для  того щоб, якщо виникне потреба записати до вказаних правил, ще правила в ході заняття.

Далі ми з вами будемо виконувати вправу «Австралійський дощик».  – 10 хв.

Мета:  встановлення позитивного емоційного настрою в групі.

Хід проведення: діти сидять колом і повторюють за психологом жести.

                            •   В Австралії піднявся вітер (психолог тре долоні).

•    Починає крапати дощ (клацання пальцями).

•    Дощ посилюється (плескання долонями по стегнах).

•    А ось блискавка (плескіт в долоні).

•    І грім (тупіт ногами).

•    Поступово буря вщухає (плескання по стегнах).

•    Дощ стихає (клацання пальцями).

•    Лиш тихий шелест вітру (потирання долонь).

Виглянуло сонечко (руки догори).

                 II. Основна частина

Інформаційне повідомлення «Дружба. Звідки вона починається?» - 15хв.

Дружба – безкорисні особисті відносини, засновані на довір`ї, щирості, взаємних симпатіях, загальних інтересах, захопленнях. Обов`язковими ознаками дружби є взаємне поважливе ставлення до думки друга, довір`я та терпіння. Людей, пов’язаних   між собою дружбою, називають друзями. Друг ніколи не відвернеться в складні хвилини, завжди зрозуміє і підтримає. Він ніколи не буде слухати інших, щоб не говорили. Хто, як не друг скаже правду про свого друга? Лише він може говорити про помилки  свого друга, а той, у свою чергу, ніколи на це не буде ображатися. Справжня дружба об’єднує лише тих людей, які здатні пробачити і зрозуміти недоліки інших. Дружба – це невід`ємна частина життя кожної людини. Як сказав Бенджамін Франклін: « Брат може не бути другом, але друг  - завжди брат ».[1, с.11]

Вправа «Карлики і Велетні» - 10хв.

Мета: виховувати уважність, кмітливість; розвивати швидке орієнтування.

Хід заняття:

Усі гравці стають у коло. Ведучий заходить усередину, пояснює правила гри.
Якщо ведучий промовить «карлики» — гравці мають сісти навпочіпки, якщо скаже «велетні» — усі мають підвестися і підняти руки. Той, хто помилився, вибуває з гри. Під час гри ведучий може збивати гравців з пантелику, подаючи неправильні команди, наприклад: «Кози!», «Вода!», «Кролі!».
Перемагає гравець, який жодного разу не помилився.

                           Вправа «Ромашка» - 10хв.

Мета: усвідомлення своєї індивідуальності, неповторності.

Психолог зачитує записаний на дошці епіграф: «Люди, як ріки: вода у всіх однакова і всюди одна і та сама, але кожна річка буває то вузька, то швидка, то широка, то тиха, то тепла» (Л.Толстой)

Психолог. Дійсно, всі ми різні. Але щось особливе виокремлює нас серед інших. Що саме? Назвіть і напишіть на пелюстці свою особливу неповторну рису, прикріпивши її до середини квітки. А тепер погляньте, яке у нас чудова квітка. Вона одна, а нас багато. (Додаток 1,с.12)

                 Вправа «Сонечко» - 10хв.

Учні обговорюють питання: «Якими якостями повинен володіти справжній друг?» учні отримують долоньку і на кожній долонці пишуть по одній найголовнішій на їх погляд якості, без якої дружба не може бути. Потім прикріплюють ці долоньки до сонечка на дошці. (Додаток 2,с.12)

Зараз я, зачитаю вам закони дружби.

              «Закони дружби» - 10хв.

  1. Один за всіх і всі за одного.
  2. Дружіть не ображайте друзів, і всіх хто вас оточує.
  3. Поважайте один одного і допомагайте один одному.
  4. Посміхайтесь разом з друзями.
  5. Бережіть друзів, тому що друга легко втратить.
  6. Старий друг краще нових двох.

Чи згодні ви, з цими законами ? Ці закони я залишу вам і сподіваюсь, що тепер ви будете більш уважно відноситися один до одного. Будете намагатися виконувати «Закони дружби».

                                          Інформаційний байджест. «Правила дружби». – 15хв.

  1. Дружба – це правда і чесність кожного.
  2. Поважай тих, із ким дружиш.
  3. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.
  4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.
  5. Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.
  6. Будь терплячим, не засмучуйся через невдачі.
  7. Ти не кращий за всіх, але і не гірший.
  8. Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.

9. Успіху можна досягти лише разом, у колективі. Частіше кажи: «Нумо дружити», «Нумо грати».

                               10. Ходи до школи. І хай вона буде тобі на радість.

Далі миз вами виконаємо невеличкий та цікавий тест «Чи гарний ти друг» [2,ст. 11].

Тест «Чи гарний ти друг» - 15хв.

Мета: виявлення у дітей можливості бути гарними друзями.

Інструкція: Учні уважно слухають питання, варіанти відповідей та обирають один із варіантів до якого вони найбільше схильні.

1.Ви знаєте багато цікавих історій про одного зі своїх приятелів. Що ви зробите?

А. Розповісте їх іншим людям

Б. розповісте, не назвавши імен

В. не будете їх нікому розповідати.

2.  Ваш друг часто бере щось у вас, але ніколи не повертає взяту річ. Зараз він хотів би взяти відеокамеру. Ваші дії:

А. скажете, що зараз камери у вас немає

Б. дасте її

В. відмовите, пояснивши причину

3. Друг випадково розбив ваш годинник. Ваші  дії:

А. відмовитеся від нового годинника, але влаштуєте маленький скандал.

Б. вимагатимете гроші

В. скажете, що і без того збиралися купити новий

4. Ваш друг підтримує відносини з людиною, яку ви не любите. У такому випадку:

А. скажете другові, що він повинен вибрати між вами й іншим

Б. припинити відносини із другом

В. нічого не скажете і будете продовжувати дружні відносини

5. Почуваєте, що у вашого друга незабаром будуть великі неприємності. Тоді ви:

А. порвете з ним відносини, щоб не постраждати самому

Б. продовжите дружбу

В. відверто поговорите з ним

6. Вважаєте, що справжній друг повинен:

А. ділитися з вами всім

Б. залишати свої думки і проблеми при собі

В. говорити лише те, що хоче

7. Вам відомо, що другові потрібні гроші, і  у вас їх досить, щоб йому їх дати. Ви говорите:

А. «переб`єшся! Мені вони й самому стануть потрібні»

Б. «візьми їх, доставиш мені задоволення»

В. «згадай, скільки разів ти мені допомагав. Моя послуга – це ніщо, порівняно з цим»

8. Що ви зробите, якщо вам потрібно позичити гроші в друга?

А. натякнете з далеку

Б. попросите в борг

В. нічого йому не скажете

9. Ваш друг купив одяг, що, на вашу думку, йому не пасує, тоді ви:

А. скажете, що він виглядає смішно

Б. скажете, що одяг не для нього

В. нічого не скажете

10. Ви  вважаєте, що  ваш друг:

А. менш розумний, ніж ви

Б. більш розумний, ніж ви

В. ви обидва на одному інтелектуальному рівні

Підрахунок балів

А – 1, Б – 2, В – 3.

Обробка результатів:

21 – 30 балів. Ви справжній друг, ви будете робити  так само.

15 – 20 балів. У вас є друзі але, як більшість із нас, ви неправильно розумієте один одного. Коли не знаєте, як реагувати, спробуйте поставити себе на місце іншої людини.

10 – 14 балів. Ви схильні більше звертати увагу на себе ніж на інших. Ця ваша риса бар`єр перед справжньою дружбою. Щоб стати хорошим другом, потрібно виявляти більше інтересу до інших людей. [1, с. 11]

Повідомлення з елементами бесіди «Цінність дружби» - 15хв.

    Не раз ви, напевно, читали в молодіжних газетах  і журналах схвильовані листи  «Не можу знайти друзів», «Чому я самотній?», «Чому друзі сваряться?». Запитань багато.

    Дружба – тендітна  річ, як скло. Вона перевіряється не лише лихом, а й повсякденними дрібницями. Навіть між кращими друзями виникають сварки. Буває так, що дружиш із кимось, а потім раптово щось ламається, розбивається – і від взаємин прихильності залишаються лише уламки. Звичайно, можна знову помиритися, попросити вибачення. А, якщо образа занадто велика? Ти чекаєш, коли твій друг першим підійде  до тебе, щоб вибачитися, а він не підходить, адже його гордість не дозволяє цього. От так починає здаватися, що підходити одне до одного безглуздо, та й занадто пізно. Але попросити вибачення ніколи не пізно. Саме через те, що ми боїмося зробити перший крок, усе ускладнюється, дружбу вже не відновити.

     Лев Миколайович Толстой вважав, що «коли сваряться, то обоє винні», тому рішуче підходьте миритися. А краще взагалі не сваритися.

      Як ви думаєте, чому виникають труднощі між кращими друзями?

Варіанти учнівських відповідей:

  • ваш кращий друг поводиться неоднаково з вами наодинці й у присутності інших людей;
  • ваш кращий друг іноді, не подумавши, допускає грубі зауваження;
  • чіпляється до вас або своїми вчинками  ображає свої почуття;
  • ваш кращий друг ображається, якщо  ви дружите з кимсь іще;
  • ваш друг не зберігає ваших секретів. [2, с.11]

Психолог. Ви маєте рацію, існує безліч причин сварок між друзями, іноді ми схильні формувати власне бачення про будь - яку подію або людину, не розуміючи суті речей . Виникає бажання засудити іншого, якщо його думка або захоплення не збігаються з нашим, ми починаємо радити  або нав’язувати друзям власну думку. З цього приводу чудово сказав Д. Карнегі: «Особисто я віддаю перевагу суниці з вершками, але простежив, що з якоїсь причини риба віддає перевагу хробакам. Тому, коли йду на риболовлю, я не думаю про те, чого сам хочу. Я думаю про те, чого хоче риба.  Я насаджую на гачок як принаду не те, що я люблю. А черв`яків  і сушених коників…».

Що це означає?

Варіанти  учнівських відповідей:

  • різні смаки людей;
  • що добре для мене, не обов’язково добре для інших;
  • розходяться думки на однакове питання.

Психолог. Тому, якщо хочеш зберегти дружбу, пам’ятай, що твоя думка  назавжди залишиться твоєю, а твій друг завжди буде думати по – своєму . І цей факт треба приймати як данину. 

Будеш намагатися нав`язувати іншому свою правду і не помітиш, як зруйнуються  ваші дружні відносини.

                                   Притча про цвяхи – 10хв.

Жив собі хлопчик із запальним характером. І ось одного разу його батько дав йому мішечок з цвяхами і наказав кожен раз, коли він не стримає свого гніву, вбити один цвях в стовп огорожі. У перший день він  забив 37 цвяхів.  На другий тижня він навчився  стримувати свій гнів, і з кожним днем число забитих в стовп цвяхів стало зменшуватися.  Хлопець зрозумів, що легше контролювати свій темперамент, ніж забивати цвяхи. Нарешті прийшов день, коли він ні разу не втратив самовладання.  Він розповів про це своєму батьку і той сказав, що цього разу кожен день, коли синові вдасться стриматися, він може витягнути з стовпа по одному цвяху.  Йшов час, і прийшов день, коли він міг повідомити батька про те, що в стовпі не залишилося жодного цвяха. 

Тоді батько взяв сина за руку і підвів до огорожі:

- Ти непогано впорався, але ти бачиш, скільки в стовпі дірок? Він вже ніколи не буде таким як раніше.  Коли говориш людині що-небудь зле, у неї залишається такий же шрам, як і ці дірки. І неважливо, скільки разів після цього ти вибачишся - шрам залишиться. [3, с.11]

        Не залишайте на своєму шляху таких дірок! Не забивайте цвяхів ворожнечі, нерозуміння, жорстокості в душі людей! Будьте толерантними! А для цього зверніть  увагу на поради для успішного встановлення контактів із людьми (Додаток 3,4 на с.12).

РефлексіяВправа «Іскорка добра» - 10хв.

Мета: створювати відчуття згуртованості. Психолог пропонує всім встати і взятися за руки. Далі по колу передає іскорку добра, а учасники передають її іншим учням.

Висновок:  – 5 хв.

Ми завжди повинні пам’ятати про те, що відповідальність за наші вчинки буде лежати на нас. Тому замислюйтеся над тим, як зробити в житті правильний вибір. 

            Я хотіла б дати вам поради, які дають змогу подобатися людям і бути привітно прийнятими ними. По-перше, щиро цікавитися іншими людьми, бо в щирості ваша перемога. По-друге, ваша посмішка — приємний подарунок людям. По-третє, якнайчастіше звертайтеся до інших по імені, згадайте, як вам неприємно, коли вас кличуть по прізвищу. По-четверте, умійте слухати. Навчишся слухати ти, згодом почують і тебе. І остання порада: намагайся говорити щирі компліменти, бо кожному приємно чути добре слово.

Додаток 1

Врава «Ромашка»

Додаток 2

Вправа «Сонечко»

Додаток 3

Для успішного встановлення контактів із людьми треба:

  • якомога швидше знайти спільні інтереси;
  • по – дружньому ставитися до співрозмовника (слухати слухати, усміхатися);
  • не виявляти до співрозмовника зверхності;
  • щиро цікавитися співрозмовником, тим, що він говорить;
  • ураховувати поведінку та термінологію людини, із якою говорите;
  • нападами та лайкою людей не переконаєте;
  • для того щоб переконати когось, треба знайти необхідні аргументи, правильно їх упорядкувати і сформувати;
  • намагатися діяти незалежно від свого настрою.

 Додаток 4

Поради щодо спілкування

  • Ставлення  людей до вас ніби віддзеркалює ваше ставлення до них.
  • Хто любить людей, того й люди люблять.
  • Виявляйте ініціативу у приязному ставленні до інших.
  • Цікавтеся людьми, що оточують вас, їхніми турботами і радощами.
  • Ніколи не користується популярністю той, хто не цікавиться справами інших людей.
  • Учіться ставити себе на місце іншої  людини .
  • Уживайте якомога більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до людей: «дарую», «перепрошую», «дякую», «будь ласка» тощо. Ввічливість обеззброює.
  • Використовуйте кожну нагоду для спілкування.
Вхід на сайт

Нам вже 30 років!

Time

Календар дат
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Погода

влажн.:

давл.:

ветер:


Міні-чат

Друзі сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024