. Миколаївський НВК - ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ: «ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА»
Миколаївський НВК
Вторник, 30.04.2024, 12:52
ГлавнаяРегистрацияВход Приветствую Вас Гость | RSS

Меню сайта

Наш опрос
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 382

Відвідувачі

Цей день в історії

Офіційно




Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ: «ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА»

Вступ. Людяність, милосердя, добро. Такі знайомі нам слова. Усе частіше ми згадуємо  їх, а чи кожна душа відкрита для добра? Чомусь сьогодні наше суспільство спотворене вірусом егоїзму, зла й жорстокості. Зачерствілі людські серця байдужі до чужого горя, чужої біди, яких у нашому світі багато.

Мета: сформувати в учнів риси людяності, милосердя, співчуття, здатності допомогти тим, хто в біді; виховувати доброзичливе ставлення одне до одного, повагу, доброту.

Завдання: -  Розвивати вміння поважати інших;

 Формувати адекватну самооцінку.

Методи: відео, бесіди, рухові ігри, обговорення.

Матеріали: технічні засоби (мультимедійна дошка, проектор, комп’ютер, відеоматеріали, малюнок «Квітка доброти», плакат правила групи).

Хід заняття

                                   I.   Вступна частина

Психолог. Доброго дня, діти! Сьогодні ми будемо розмовляти про найсокровенніше, найцінніше. Розмовлятимемо ми з вами сьогодні про доброту й милосердя.

1.Знайомство.  Мета: створити умови для ефективної співпраці; сприяти згуртованості класу. – 10 хв.

Хід гри: Назвіть будь – ласка ваше ім`я  та з чим воно у вас асоціюється.

2. А зараз ми з вами запишемо правила групи і разом їх приймемо.

Мета: обговорити і прийняти спільні правила групи. – 10хв.

Психолог. Кожен учасник називає одну чи кілька умов співпраці, які будуть потрібні саме йому для ефективної роботи у групі при взаємодії з іншими її членами. Далі відбувається прийняття спільних правил для всі учасників, обговорення їх і запис на плакаті правила групи.

«Правила групи»

Активність

 Говорити от себе і про себе

Не перебивати

Довіряти

Працювати тут і зараз

Телефон на вібро

3.Вправа «Подарюємо доброту один одному» - 10 хв.

Мета: забезпечення позитивної психологічної атмосфери в класі

Хід гри: учасники групи стають в коло, тримаються за руки і легким притисканням  своєї долоні до долоні іншої дитини передають доброту один одному. [3, с.9 ]

4. Вправа «Наші очікування» - 10 хв.

Мета: визначити очікування від роботи заняття. (Додаток 1, с.10)

Хід : Напишіть будь ласка на пелюстках ромашки свої очікування і що ви чекаєте від сьогоднішнього заняття.

5. Відео – «Добро – Бумерангом». – 30хв.

- Чи сподобалося вам, відео?

Відповіді учнів: так, дуже хороше відео, якщо ти робиш людям добро,то вони тим же тобі віддячують.

6.Вправа «Вагончики» - 10 хв.

Мета: згуртування учнів до спільної роботи.

Хід: Учасники стають друг за другом, ставлять руки на плечі, закривають очі і стараються рухатися по лінії рухаючого ведучого, який веде вагончик зигзагами.

Як ви, себе почували с закритими очима? Відповіді дітей: було трішки страшно; спокійно; цікаво.

Після цієї вправи обов’язково потрібно запитувати в дітей, як вони себе почували під час виконання вправи.

                                 II.Основна частина

Інформаційне повідомлення: «Людина починається з добра» - 15хв.

Казав мудрець:

Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра.

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

(Л. Забашта)

 

Як нам хочеться чути тільки добрі, ласкаві слова. Бо жорстокі, черстві слова глибоко ранять душу, можуть навіть вбити. Ось послухайте одну притчу про слово. Жила в одному селі жінка, дуже гостра на язик.  На кожного звела наклеп, оббрехала. Не минула лиха година старенького тамтешнього священика. Почула жінка, що священик помирає, вирішила піти до нього й посповідатися за свої гріхи. А він каже: «  Я на тебе зла не тримаю, нехай тебе Бог простить. Але коли ти вже прийшла, то виконай мою останню волю. Візьми цю подушку, вийди на вулицю, розірви, а пір`я пусти по вітру». Дивне прохання. Жінка зробила все, як просив священик. А коли повернулася, то він наказав піти позбирати те  пір`я і принести ту саму подушку. «Але це не можливо!» - скрикнула жінка. «Так, це неможливо», - з сумом відповів  священик. Так і слова.

           Лікуються добротою не лише хворі та самотні, а й здорові й заможні люди. Лікування милосердям потрібне й тим, хто не бачить і не чує кривди і чужого болю, несправедливості та горя. Із такими «сліпими» і «глухими» треба терпеливо говорити, будити їх словом живим і проникливим. «Треба, щоб за дверима кожної задоволеної, щасливої людини стояв хто – небудь з молоточком і постійно нагадував  би стуком, що є нещасні…» Так писав письменник - гуманіст  А.П. Чехов.[2, с. 9]

8.Вправа «Штурм» - 15хв.

Мета: встановлення позитивного емоційного настрою

Хід вправи: Ведучий ділить учнів на дві команди.  Одній команді потрібно написати які можливі  помічники доброти, а іншій команді які можливі на їхню думку вороги доброти. Кожній команді надається 5хв. для обдумування.

Помічники і вороги доброти.

Що ж таке «доброта»?

Доброта – найбільша цінність нашого життя. Це саме та властивість, що коштує так дешево, але цінується  так дорого. [3, с. 9]

Учні відповіли на дане питання склавши асоціативний кущик зі словом «доброта».

 


Визначають «помічників» і «ворогів» людської риси «доброти».

«Помічники» - щедрість, допомога, ласка, розуміння…

«Вороги» - жадібність, заздрість, злість, байдужість…

 

III. Заключна частина

9.Рефлексія. Вправа «Квітка доброти» - 15хв.

Мета: дати можливість дітям відпочити,відчути себе добрими. Розвивати уяву.

- Уявіть, що у ваших руках – чарівна квітка добра. У думках помістіть усе добро з цієї квітки у своє серце. Відчуйте, як добро входить у вас, як воно зігріває ваш думу, несе радість. У вас з’являються нові сили, здоров’я, щастя. Я хочу, щоб з такими щирими серцями ви йшли по життю.

- Напишіть будь ласка, які ви знаєте риси доброти на пелюстках квітки, та приклейте до середини квітки. (Додаток 2, с. 11)

11.  Обернений зв'язок. – 10хв.

 А зараз скажіть будь – ласка чи сподобалося вам заняття? Що найбільше сподобалося?

Відповіді учнів: сподобалися ігри, вони дуже цікаві та веселі;  вправа «Квітка Доброти»; відео «Добро - Бумерангом».

 

13. Висновок.  – 15 хв.

Хотілося б, щоб ви, діти, після нашого заняття збагатили свої серця любов`ю до людей, своїх рідних, щоб назавжди викоренили зі своїх душ зло, жорстокість, ненависть, бо тільки у світі добра панує любов і повага, мир і спокій.

         Будьмо ж милосердними до тих, хто плаче й страждає, до тих, хто потребує нашої уваги й допомоги. У нас таке коротке життя, так хай же не буде місця злим помислам. Хай оживає істина стара: «Людина починається з добра!»

Хай завжди і ваші серця і душі будуть відкриті для добрих справ.

І на останок пропоную послухати вам вірш Фросини Мороз «Добро за добро».

 

Добро за добро

Зоставайся доброю, людино,

На любов будь щедрою завжди –

І добро душевне не загине

В радощах і пазурах біди.

 

Зоставайся доброю, людино,

Хай минають ночі, дні, роки –

Буйним цвітом в світ сяйне калина

З – під твоєї теплої руки.

 

Зоставайся доброю, людино,

Чистою, як в джерелі вода.

Хай до сонця тягнеться билина,

Хай звертає пташка до гнізда.

 

 Зоставайся доброю, людино,

Хай летять у вирій журавлі,

Хай вростає в небо тополина,

Хай добро панує на землі.

 

Зоставайся доброю, людино,

Хай тобі не встелить в душу мох.

За турботу дякує дитина,

За добро добром віддячить Бог.

 

Зоставайся доброю, людино,

Зустрічай свойого щастя цвіт,

І збагни, ця істина – єдина:

На добрі тримається весь світ!

 

Воскресайте кам`янії  душі!

Розчиняйте серце і чоло,

Щоб не здумали про вас сказать грядущі:

На землі їх зовсім не було! [1, с. 9]

Діти, давайте зробимо наше життя кращим, будемо допомагати один одному, цінувати й берегти добрих і вірних товаришів. Не будемо сваритися. Спробуємо навчитися розуміти й сприймати іншу людину такою, якою вона є.

 

Вправа «Наші очікування»

Вправа «Квітка доброти»

Вхід на сайт

Нам вже 30 років!

Time

Календар дат
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Погода

влажн.:

давл.:

ветер:


Міні-чат

Друзі сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024